fredag 31 juli 2009

Glenn är min nya älskling



Jag sitter på balkongen och får frisk luft, eller snarare får jag hård vind rätt in i mina ögon men det är lite uppfriskande. Det gick förbi en man som hade en ryggsäck i ena handen slängd lite nonchalant över axelen. Jag tyckte inte han var värd sin ryggsäck. Man kan se fräck ut och ha den på ryggen. Kolla bara hur snyggt Esfahani bär upp den på en klippa i det solsäkra Grekland. Han ser ju kanske inte ut som en grekiskprins direkt men kanske som en riktig äventyrare. När vi va där i Grekland så kom jag på att åsnor är ju trevliga kreatur, och om jag nån gång bor i en villa eller nått liknande med egen trädgård så ska jag ha en åsna med en sån charmig hatt som går omkring där. På blocket hitta jag en jätte fin gråbrun åsnekille som jag blev lite blixtkär i. Även världens sötaste dvärgget. Jag visste inte ens att jag ville ha en get, men de ville jag när jag såg han. Han heter Glenn och var tvungen att säljas av inavelsrisken, bara en sån sak fick mig ju att älska han.Sånt getskägg och bedårande var han.

Kolla in Glenn, visst är han nått utöver de vanliga?
Sen kunde man även köpa lamor för en billig peng och rekomendationen var då att köpa minst tre, eftersom dom var flockdjur och blev ledsna annars. Även en jätte söt minigris, som inte var så mini men såg ut som Wilbur han ville jag också ha. Jag berättade för mina planer för Hess och hans kommenter var då i en oantusiastisk ton - ska du flytta till Kåhög eller? Han hade nog rätt va ska jag me alla äckliga djur till. Men en åsna vill jag iallfall ha. Korsningar mellan åsna och zebra förekommer även och då kallas avkomman för zonkey. Det hade varit kul. -Vem är det? -Äh det är bara Pierre, min zonkey du vet. Jag hade trivts. Konstigt att jag fick sån förkärlek för åsnor då jag tycker hästar är väldigt oatraktiva. Kan dock inte sluta tänka på Glenn, kanske ska jag köpa mig en kolonilott någonstanns där han kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar