söndag 5 juli 2009

Rundblättrige Glockenblume

Rundblättrige Glockenblume som det så fint heter på tyska. I sverige är vi simplare och säger blåklocka, kort och gott. Söta blommor som jag fotade för några dagar sen. Ser ut som små klockor så namnet är väll ingen överraskning. Har även spanat in kossor på det senaste och det är synd att dom inte har sånna där klockor runt halsen längre. Det ska min kossa ha om jag får en nån gång och så ska den heta Clemence. Vill man se en sån koklocka kan man bege sig till alperna annars eller om man vill höra kan man lyssna på hårdrock där den förekommer ibland. I Live Wire med Mötley Crüe så har dom en sån koklocka med i gamet då och då. När jag och en kompis va små och gick i lågstadiet hade vi ett hårdrocksband som hette Crasch boom och vi gjorde musik av bla. ihopsatta gem som skakades och en leksakssaxofon. Grymmt lät det och texterna va inte att leka med heller. Bjussar här på två emempel.

"Varför kan hon inte vara normal, min kompis har kissat ner sig tio gånger idag. I skolan.Hon slängde töggömit i papperskorgen i stället för pappret"

"När jag gick på ett torg då träffa jag en kille. Han var lika med guld guld guld. Klockan var 10 och 20 när jag åt frukost. Jag gick till torget igen. jag träffade honom igen. Han hade ett fel , han var ful"

Borde kanske ta upp min musik karriär igen. Nej just det jag är ju värdelös på instrumment och sjunger värre än Håkan själv. Men kul är det. När jag var med Hessam när han trubbadura för några veckor sen fick jag sjunga två låtar. Wonderwall och jag vill va din Margareta såklart. Auch vad jag trivdes. På en scen med en mick trivs jag. Även om det låter lite knakligt så har jag kul. Gästerna som satt och åt och ville ha en trevlig kväll kanske inte hade det. Fick några sympatiserade nickar senare i stil med - Stackars flicka som blev tappad i golvet av sina föräldrar som spädbarn.

2 kommentarer: