onsdag 1 juli 2009

att abortera en storebror





En förtjusande bild på min sis, som jag tog för några dagar sen. Varför hon har pappas badbrallor på huvudet förstod jag aldrig. Jag brydde mig inte heller om att fråga. Hon är lite gravid , men ingen tjockis. Så vill jag också bli gravid. Men hon rör massa på sig och frossar heller icke i onödiga saker som folk vräker i sig bara för dom är gravida och "äter för två". Vad är det för löjligt utryck, hur mycket äter ett spädbarn.Några deceliter mjölk på sin topp inte 1 kg choklad iallfall. Min syster är så bra! Trodde aldrig hon skulle skaffa barn för några årsen, inte hon heller.



Här är jag några månader och Lisa är snart 4,och jag vet inte riktigt vad som är hennes plan? Mycket skummt har vi gjort och ett tag så ville vi så gärna ha en storebror, vilket smarta som vi är insåg var omöjligt. Vi började samla ihop pengar för att adoptera en storebror från Rumänien. Vi gick runt bland grannarna och tiggde eller sålde saker och sa att vi behövde pengar för mamma och pappa skulla abortera ett syskon till oss. Vi hade missupfattat ordet lite. Låter som om vi levde på 20-talet och mamma hade blivit gravid efter en affär med en engelsk matros och skulle skickas iväg till nån hokuspokus doktor i värmland och få en abort utförd med en rostig spade och vi behövde pengar till resan för henne. Efter ett tag så orkade vi inte samla mer pengar och vi köpte en Amiga 400 istället.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar