måndag 27 juli 2009

En liten påminelse...


Några omogna och mogna björnbär. Precis som mina vänner! Bär och nötter och sånt är ju gott. Men något nyttigt godis är det ju inte alls. Känner att jag vill slå såna som säger det på ett käckt sätt lagom hårt i mjälten.Godis ska ju vara onyttigt är inte det hela grejen? Godis är ju en forkortning av-ohh myyy de är så gott och man blir både fet och finnig och får ful glansig hud och dör förmodligen många år förtidigt om jag äter det varje dag. På riktigt så är det de det står för. Jag älskar godis, det är min bästa vän. Men jag äter alltid bär eller nötter efter jag käkat nått kilo godis för att vara nyttig också. En grej som är lite vidrigt är dock lösgodis. Tänk vad mycke bakterier och skit det är där i. Snoriga rödhåriga barn som pillat sig i sin fräkniga näsa petar på det, kanske till och med slickar på det med sin vattenkopptunga och sen lägger tillbaka det. Den österrikiska mannen som precis innan han kommer och tar godiset med handen, för att han är för fet och böja sig ner och ta den lilla spaden man ska använda. Han kanske precis innan han åkte till affären kollade sig själv under förhuden för han trodde det fastnat en bit av en ballerinakaka sedan lördagsmyset där. Det säger ju sig själv att han inte tvättade händerna efteråt. Eller alla som nyser i närheten, tänk va mycket svininfluensa man kan få av några godisar därifrån då. Eller en dansk som precis rakat sig, då ramlar det ner massa små häggstrå som blivit kvar efter den slarviga tvättningen med bitar av pölse och ölabstrakt rakt i godiset. Om man får i sig de, tänk va de svider sen när man ska släppa sina bruna saltgurkor på toan sen. Folk tänker nog inte på det. Jag gör det iallfall inte. Jag älskar lösgodis! För om man skulle köpa allt godis man ville ha i inplastade påsar skulle det ju bli skit dyrt. Då skulle jag ju inte ha råd att köpa trisslotter som ska göra mig till miljonär. Om jag blir miljonär ska jag sluta köpa lösgodis. Ni som tycker jag hittar på allt om alla folk som äcklar sig i godiset så gör jag inte det. Varför är det då förbjudet i många länder med självplock godis. I Italien till exempel, och där får man ju till och med röka när man lagar mat på en restaurang. Men den som lever får se, jag har käkat lösgodis i mer en två decenier nu och jag mår bar bra, just idag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar