onsdag 22 juli 2009

Grön Mamba..come and get me


En Gröm Mamba lever livet på en pinne. Har tagit lite kort på dom idag.När dessa djur parar sig kan det ta upp till 17 timmar. Är verkligen det värt de jobbet för att få barn? Ja tydligen. Detta gröna djur ser ju lite ut som ett skämt i sin kermitfärg, men dödar på ett bett.

Har varit på Universeum och tittat lite. Man måste ju sysselsätta sambon lie under semestern, annars måste jag städa så mycket hemma. Universeum är rätt fräckt, kanske inte att jag skulle vilja hänga där varje dag, men dom som jobbar där är snälla och tålmodiga med Hessams jobbiga och ointressanta frågor. Så som hur tjockt glaset är runt hajakvariumet. För det första är det inte glas utan fiberplast och det är 9 cm tjockt, fick jag lära mig fast jag inte va intresserad. Sen fick jag även lära mig hur många kubikmeter vatten de diverse tankarna innehöll. Skittrökigt. Jag brukar känna mig lycklig när jag har fått lära mig nått nytt och är en information rikare. Men idag ville jag mest bara dra ut mina stämband ur halsen och strypa mig med dom. En annan sak som fashinerade mig på Universeum är hur många barn med damp det finns. Särskilt norska och danska. De svenska barnen är mest surpuppor i allmänhet.

En sak jag hade velat lära mig om jag inte vart så varm och utan tålamod är hur snabbt den här rackarn kan kringla. Som en otrimmad trampbil eller som en dockvagn dragen av en liten flicka med gikt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar