fredag 31 juli 2009

lite svammel



Visst ser bilden ut att vara tagen direkt ur en kvinnotidning. Tex " Älskar han mig inte längre, så vet du att han är otrogen". Fast hunden skulle ju kanske vart en kvinna. Förhoppningsvis iallafall. Idag har jag fått veta att jag antingen har haft svininfluensan, körtelfeber eller halsfluss. Eller 2 av dom tillsammans och imon är det jag som far till Angeredsjourcentral och får nån medecin av nått slag. Hoppas i fast form. Jag hoppas även på att det bara är svininfluensan för då slipper jag ju få de igen, eller dö av den, för lever gör jag även om det inte ser ut så. Mycket vresig är jag idag då jag inte kan äta, för det gör ont, jag kan inte gå för det orkar jag inte, ja fick ge bort min U2 biljett och till råga på allt får jag inte hänga med min systerson som är en vecka och helfestlig. Därför ska detta inlägg inte vara bittert som de flesta andra av mina inlägg är. Det ska handla om något jag tycker om och blir glad i mungipan av. Att lägga nät! Det är väldigt kul och mysigt. När man åker ut på morgonen och det är helt stilla och man drar upp och ser om man fått några krabbor eller fisk. En av de bästa sakerna man kan göra på sommarn. Oftast får man några hummrar men dom får man snällt kasta tillbaka i havet igen och vänta tills september eller när det är man får fiska dom. Ta upp dom iallafall tänker någon cool, så tänker även jag i smyg, men utanför marstrand sitter kustbevakningen som hökar med sina superkikare och kollar in så folk inte är brottsliga till havs. Om man tar en ynka hummer så ryker båten och man får böta. Det hade vart kul med lite udda straff i Sverige som tex. Ta upp en hummer du inte får och du får inte bada i havet på livstid. Eller om man åker dit för grovfortkörning så måste man tatuera in Kalle Anka eller någon av hans vänner på pannan. Det vill väll ingen ha? Jag mår så dårligt och vet inte riktigt vad jag skriver och känner mig lite hög av feber och andra tabletter och i min hjärna sitter jag i en båt i gulgalon dräckt och drar nät så hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar