måndag 1 juni 2009

Österreich

I Österrike i Filippas hus Februari 2000 och 6. Grymt härlig utsickt över Zell am Zee. Såklart föredrar jag La France just om man tänker åkningen. Jag och Österrike har fått en konstig relation på senaste. När jag var liten var det mitt bästa land och jag gjorde det billigt för mina föräldrar genom att bara äta nudelsuppe till varje mål. Borde jag inte blivit undernärd?Vatten och smalpasta! Men nu de senaste åren har jag fått för mig att det bara bor weirdon där i det Östra riket. Massa inlåsta barn överallt. Natascha som i åtta år hölls fången i en källare av Wolfgang och sen hela den där Fritzel historian. Att Fritzla har tydligen blivit ett utryck nu. Att man liksom håller sig undan.-Vad jag ska göra i helgen?Nee, jag ska nog bara Fritzla hela helgen. Ja som sagt har fått för mig att det bor mycket skumt folk där. Adolf i egen hög person är ju även född i detta land. Eller så är folk där bara kassa på att dölja sina sjuka hemligheter. Så är det nog, för folk över hela världen är ju lite smått efterblivna och äckliga. Spelar nog ingen roll vilket land dom är födda i. Men om min framtida dotter kommer hem med en tvättäkta joddlare så blir jag lite misstönksam speciellt mot min blivande svärsons pappa kan tänkas.

Men visst är bilden underbar, kanske att man ska införskaffa sig ett hus här i knäppgökarnas land. Vore trevligt med lite spännande inslag av kidnappning i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar