torsdag 11 juni 2009

Arne

Denna bilden gillar jag endel. En örn och en kille. Örnen vänder bort huvdet lite nochanlant. I januari 2008 tog jag även denna bild i Thailand. Undra vad örn heter på persiska. Det ska jag ta reda på som läxa. Khoros betyder iallafall tupp, och det är ju i stort sätt samma sak. Näbb, fjädrar, fågelfötter. Den enda skillnaden är att jag gillar inte tuppar, dom är onda, medan örnar är läckra och trevliga djur.

Arne, de namnet kommer från örn. De tyska Arn, ja ni vet. Det är inte så många som döper sitt barn till Arne nuförtiden. Det gör inget för det är inte så sexigt. Men hellre Arne än Metallica och Pripps och vad det nu är föräldrar bråkar om att sina barn ska heta. Dom vill nog bara vara med i tidningen för man vill nog inte seriöst att ens unge ska heta Pripps. Det är svårt med namn märker jag på vänner som ska ha barn. ungen ska ju faktiskt heta det hela livet. Om jag får barn nån gång så vill jag bestämma och inte Hessam om han inte håller med mig då. Då kan han få vara med. Om ungen blir blond så blir de nog ett svenskt reko namn fast inte Arne. Molly gillade jag fast min pappa sa att då tänker man på en skruv!? Det finns tydligen nått som heter mollyskruv, och inte vill jag att barnets morfar ska få för sig att borra upp ungen nånstanns, det räckte med att han spika på mig när jag var liten. Om de framtida barnet ser ut som sin far i färger så blir det mer än gärna en Setareh. De namnet gillar jag.

Fresten när pappa spikade mig på fingret fick jag skylla mig själv, 1 år som jag va. -Vad skulle du där med fingret att göra. Samma sak sa han även till min mamma när han drämde ner garageporten i hennes redan skadade huvud. -Vad hade du där att göra.



En till bild på en örn eller falk eller vad det är, på ett zoo. Han ser lite stirrig ut. Skulle blivit rädd om jag träffade en människa med sånna ögon. Seriemödare som blommar ut först efter 30års åldern hade jag nog tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar