onsdag 3 juni 2009

Oink Oink dödstraff

Ramses är utsmyckad med snygga blad sommaren 2000 och 8.Visst va han söt? Han ser ut som ett blanddjur. Av griskulting och ja, kanske hund då. Båda två är relativt intressanta djur. Äter allt som kommer över, tydligen! Grisar äter barn har ni hört va? Eller är det en vandring sägen. Nej de stämmer nog. Varför skulle dom inte göra de om dom va hungriga. Skulle nog de flesta djur göra. 1394 blev en gris hängd för att den hade ätit upp ett barn, så det är nog så. Detta va som vi alla tror i Österrike. HA! Nej det var faktiskt i Normandie.Fast ännu roligare är att cirka 200 år senare blev en sugga och hennes kids åtalade för att ha dödat och ätit upp ett barn. Suggan blev fälld för mord och hängdes, medan smågrisarna frikändes pga sin ungdom och moderns dåliga inflytande. Det är lustigt. Inte de uppkäkade barnen utan straffet grisarna fick.

Men Ramses är ingen gris, han är hund och om han gör något olagligt får han en spruta istället för att bli hängd. Fast de hade ju blivit lite mer av en utflykt och grej av de hela om man gjorde som i Normandie för typ 700 år sen. Fast i Libyen tar dom steget längre för så sent som 1974 åtalades en hund för att ha bitit en människa. Den dömdes till en månads fängelse där den inte fick äta annat än bröd. Det är ju ett äkta straff till och med för en hund. Jag har alltid varit emot dödsstraff...tror jag iallfall

2 kommentarer:

  1. Lena: Var har du snappat upp all denna fakta? Spännande och kul är det i alla fall och jag lär mig nya saker hela tiden. Detta är helt klart bästa bloggen jag läser! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack du är då en vänlig själ. Faktan finns i min allvetar bok eller i skallen. Det får plats en hel del där inne. De kluriga är att hitta samband mellan bilder jag vill visa och nån passade text till.

    SvaraRadera