torsdag 4 juni 2009

Hälften till fyrtioåtta.... och jag fick ingen snopp

Jag och en syster. Jag är relativt nyutplockad här.

För 24 år sedan pressades jag ut. Eller det gjorde jag inte alls jag lyftes ut ur mage och livmoder och allt vad det nu är. Jag kommer inte ihåg så mycket av den dagen, va lite groggy. Hade en svart pälsmössa på mig. Det är så sjukt att jag blev, en blandras av mamma och pappa. Det är sjukt. Kanske ska börja fascineras över detta nu när jag är vuxen. 24 har länge varit min vuxen ålder. Jag gillar det inte , men det finns inte så mycket att göra åt saken. Fast jag kom tydligen med posten sas det under några år. Mamma gillade att lura mig. Trodde även i nått år att jag var kille, för jag hade en navel och att det så småningom skulle växa fram en präktig penis. Min mamma sa att de va så! Pappan hade ju navel och han va kille alltså va jag med det. Att både min syster och elakamamman hade en reflekterade jag nog inte så mycket över.

Här fyller jag 1 år och ser skräckslagen ut. Jag dräglade tydligen ganska överdrivet i denna ålder. Tur att jag inte dränktes av mitt egna dräggel. Det hade blivit en fin artikel i aftonbladet annars. Då hade alla småbarnsföräldrar i Svea rike fått börja oroa sig för att deras barn skulle dränkas under natten.
Idag är det även exakt 5 år sen jag tog studenten. Det va en kul dag fast jag inte gillade mössan man skulle ha, såg ut som en tysk pilotförare. Fast det gjorde ju de flesta. Undra vad dom som tar studenten nu firar. -Hurra de finns inga jobb att få. Måste börja plugga vidare direkt annars är jag stekt. Men jag har tagit studenten....
Så idag fyller jag alltså år. Känns oerhört löjligt att ha åldersnoja i denna ringa ålder. Trodde jag inte om mig själv. Men tönt som jag är så har jag det. Kan ju vara glad att det under årens lopp inte växt ut en Allan i Brallan iallfall.

2 kommentarer:

  1. glad att just du plockades ut för 24år sedan, och även om det inte växte ut en snopp så är du iallfall en person med mycket stake!! all kärlek på din födelsedag!!

    SvaraRadera
  2. Lena: Vilket sammanträffande. Denna dag för just 24 år sedan är en av mitt livs lyckligaste! Stort grattis älskade ungen min! Du bär din ålder med heder och jag ser fram emot att umgås med dig när du nu är vuxen.

    SvaraRadera