måndag 8 juni 2009

En påsklilja som stod på landet och såg kaxigut i maj i år.

Påskliljor, vet inte om jag gillar den blomman. Måste man ha en ståndaktig åsikt om en sån grej eller får man ändra sig lite fram-och-tillbaka? Det finns inte många produkter av denna blomma. Inga schampo, krämer eller läppglans med smak av påsklilja. Kanske för att den luktar alldeles för mycket utomhus. Men någon produkt borde ju finnas, eller kanske har jag bara missat detta. Däremot finns det Pro age deoderant från DOVE. Äntligen slipper jag bli gammal i armhålan, eller jag förstår inte grejen. Om man går vilse på långfredan kan man äta påsklilja då?Det var faktiskt allas vår rasist Linne som gav den just de namnet för att den just blommar under påskmånaderna. Jag kan inte så mycket mer om denna blomma, mer än att hunden älskar att kissa på just bladbuntarna som tillhör och står kvar fast blomman inte är där. På alla dom buntarna längst med Skulltorpsskolan kissar han och ser finurlig ut. Undra om det finns nån baktanke eller syft med det? Om jag nu ska pröva att äta påsklilja ska jag iallfall inte ta någon från mitt naiberhood. Däremot ska jag skölja ner den med en saftig påskmust i glasflaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar