söndag 28 juni 2009

Jag är iallfall icke skrockfull



Bjuder även på en läskande bild på en jordgubbe på ett bohusländsktberg. Om jag nån gång lär mig att sticka , så ska jag sticka en sån där jordgubbsmössa till minimänniskor. Fast en blå. Kanske blåbärsmössa det är då? Dom är charmiga!
Om det det regnar och sånt imon så kan alla som är skrockfulla skylla på mig. Jag mosade precis en spindel som inte fick vara hos mig. Han ville gärna, men jag stod på mig och tillslut så dräpte jag han med ett reklamblad. Varför känns det mindre ondt att döda en insekt en ett riktigt djur? Jag tror det är för att man inte ser insektens ögon. De har liksom inget djup i sig. Jag skulle aldrig få för mig att döda en räv till exempel. Förövrigt så är mitt mål denna sommar att skaffa pansarhud under fötterna.

1 kommentar:

  1. Jag är också helt inne på det där med pansarhud (negerhud) under fötterna. Vi kan springa i en skog och hasa oss upp för träd så skall du se att fötterna duger för den afrikanska slätten i höst!

    SvaraRadera