torsdag 18 juni 2009

Den gamle och havet

Mysig bild på Ramses från förra sommarn ute vid Patenoster. Bilden för mina skumma tankar till Hemingway. Fråga mig inte varför men jag tror jag har den gamle och havet i åtanken. Det stämmer inte alls för hundstackarn var bara 12 veckor här. 12 veckor är inte gammalt kanske för en bärfis. Hemingways pappa tog självmord någon gång när Ernst var typ 30 bast. Han var jätte arg och besviken på sin pappa och förlät han aldrig. Hans favoritutryck va :Il faut d’abord durer, franska för det viktiga är att hålla ut. Det tycker jag han har rätt i. För varför ta ens liv när det är som sämst, det kan ju bara bli bättre. Att han sen tog sitt eget liv efter besök på avgifting 39 gånger för att vara exakt, och lika många elchockar förstör detta fina citat lite grann så de skiter vi i att komma ihåg.
Men visst är bilderna mysiga. Hunden tänker: Om jag ändå inte vore en hund, jag vill leva i havet som en säl eller elak brännmanet.


1 kommentar:

  1. Malin, vi skulle leka i dag. Vi glömde leka i dag. Vad gör du nästa vecka eller nästa "uke" som man säger på norska.

    SvaraRadera