tisdag 18 augusti 2009

löss är obehagligt

Norska Coop har tagit beslut om att rekommendera kunderna att använda plasthandskar när de plockar bland annat smågodis eller andra varor som inte är inslagna. Informationsdirektör Björn V Klövstad säger att den inte enbart hänger samman med svininfluensan utan även med ett ökat fokus på hygien i största allmänhet. Jag är så stolt att den där Björn, som förövrigt verkar vara en hyvens kille, läst min blogg gett det en eftertanke och agerat. Här är inlägget som antagligen fick Börns tankeknölarna att börja arbeta: http://malinsfotoblogg.blogspot.com/2009/07/en-liten-paminelse.html Jag är alltid snäppet för. Nästan som Luky Luke snabbare än min egen skugga. Fast istället är min hjärna snabbare än för mitt eget och alla andras bästa.

En liten ros eller nått liknande i sina bästa dar. Vet ni en sjuk sak, att bladlössen som gillar att sitta på de där blommorna, ja dom sätter sig ju inte på människan. Jo, men faktum är att som sätter sig på alla blad. Så på skulderbladen på människa likväl djur slår dom sig till ro och fröjdas och har orgier och förökar sig. Jag blev så chockad när jag skulle massera en kund som hade domningar i väntra skuldra och finner en hel koloni med bladluss under skuldran. Det tog mig ett tag att koppla att jaha blad, skulderblad, bladlöss. Bekämpningsmedlet var dock ingen succe och gav utslag utan dess lika. Skulderbladet började likna Göran J. De fick ungefär samma effekt som när jag sprutade högkoncentrerat diskmedel i en kompis öga.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=512020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar