lördag 15 augusti 2009

2 ob för oss tack

Härlig bild på mig, nästan naken i Grekland, micket micket högt uppe på ett berg. Jag blir nästan arg när jag ser denna bilden idag. Bara lite mer än en månad sen är den tagen. Då var jag brun och hyfsat fit för att vara Malin. Nu är jag blek och dallrig. All erfarenhet av körtelfeber jag har är att alla som jag känner har haft det rasar i vikt. Inte för att det vore jätte kul, men jag tror jag gått upp 6 kilo på 3 veckor. Hur? Jag äter ju bara vätska och linfrö. Jaja det är ju inte hela världen lite fet och glad kan jag bjuda på men de bleka gillar jag inte. Min 3 veckor gamla systerson är brunare än mig nu. Men jag kan säga att jag inte är så rolig som jag ser ut. Humorn ligger i botten och energin i frysen någon stanns. Jag hade bara en liten stackars show med macrena idag till min hund och mans måttsamma förtjusning. Det är illa. Idag har jag fått ett mass-sms från en gamal kär vän till mig. Det lydde så här: "Brudar, tänkte bara dela med mig av en festlig händelsen så här på kalasfredagen. Jag gjorde just en sk Wendel, upptäckte att jag hade två tamponger inne. Trodde bara det var en skröna, men det går tydligen att göra så". Jag kan ju bara va stolt att detta fenomen blivit uppkallat efter mig. Det var mer en min vetenskap räckte till för. Jag garvade minsan åt min vän. Men det går faktiskt att ha 2 inne. Fler vet jag inte har aldrig prövat. Kanske ska man ha en tävlig om det? Vem får in mest tamponger, nästa som funny bunny med marchmellows i munnen. Vem får in mest tamponger och kan göra situps. en ny bröllopslek kanske? Men för att vara lite näsvis här så skedde detta mig på en buss på väg till värmland när jag var i början på högstadieåldern, och detta med ob i olika kolörer och färger var en helt ny värld för mig. Du min vän börjar närma dig 30?! Katching! Men det är faktiskt lätt hänt. Det är ju inte alltid man är fullt koncentrerad på vad det är man gör och vad man tar in eller drar ut. För att vara på den säkra sidan kanske det är lika bra att stoppa in 2. När jag gick i sexan var det en tjej i min klass som trodde killar hade blå mens. Jag tror det var samma vän som jag fick smset av idag och jag som lurade i henne det. Vi lurades lite harmlöst ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar