söndag 9 augusti 2009

Blottning och svordommar

Härlig strand i Thailand. Tänk om man hade en sån här på gården, va mycket trevligare livet hade blivit då. Då hade man sluppit vara bitter och butter. Kanske hade folk svorit mindre då med. Människor som svär hela tiden, jag har svårt för det. Just de där religösa svordommarna som det kallas. När det är 3 sådana i en mening tappar jag lite respekt. Själv använder jag mest anala ord om någonting ska styrkas. Mamma tycker att hela jag är anal, humorn och allt. Kan jag nog hålla med om lite. Jag fick inte säga skit när jag var liten, nu är jag stor och mogen och säger skit när jag vill. Mest för att revoltera. Vuxen som sagt är jag. Mamma känner nog att hennes uppfostran känns misslyckad och förjäves. Men de där anala svordommarna är ganska amerikanskt, kanske ska sluta med det för amerekiansk vill jag inte vara. Svordommar som syftar på djävulen osv är nog skandivaviskt betingat. Men svordommar är konstigt och alla som använder det i tid och otid tar ju bort dundret i dom. När man verkligen skulle förnedra en man förr i tiden och säga de fulaste man kunde till honom, ja då kallade man han för kvinna. Haha snacka om att bli ägd till den mildaste grad. Andra fula ord som användes för mer en 300 år sen är bondbusa. Det betyder grov kvinna, alltså kan man säga att jag är en bondbusa.
Kukuvall kallade man en man som hade en fru som otrogade sig mot han. Antagligen så är Carl Bildt kukuvall. Har inga bevis med oddsen talar mot han. Om jag var gift med han skulle jag i allfall va det, i allafall skaffa mig en internetflirt. Talglymmel är något som många som jobbar på ica är, alltså otrevliga fetknoppar. Jag gillar att de fanns ord sammansatt för männskors yttre och inre i samma ord, finns få sånna idag. En annan grej jag har funderat över, nu när jag har massa tid att fundera, är över hur en blottare blir en tvättäkta blottare? Inför den första blottningsstöten, om det bara sker eller om dom planerar det och införskaffar sig en snygg blottarkappa från Ellos på postoder så dom har några dagar att planera tid och rum. Kanske vet man inte om att man är blottare och helt plötsligt en eftermiddag i februari spatserandes i skatås får man för sig att dra ner mjukisbyxorna och visa åderpålen för förbi passerande, sen går man hem och känner sig nöjd över sig själv och sin handling och fortsätter med det? Mycket skumt i allafall och det tåls att tänka på. Anonyma blottare finns det? -Hej jag heter Konstantin och jag är blottoman. -Hej Konstantin. -Jag har nu varit blottningsfri i 3 veckor*applåder*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar