tisdag 18 augusti 2009

En liten ursäkt kanske skulle sitta på si plats så vassego

Här har vi han. Nemo the one and only. Han sitter och spelar martyr på vår soffa. Han är lite lik han den där Marcus Schenkenberg förutom att Mackan nog vaxar bort allt hår på sin kropp. Jag tycker det är det fulaste som finns. Killar med ett frivilligt lent bröst är ju som en kudde utan fluffig fyllning, alltså helt töntig och onödig.Jag ska även be om ursäkt för inlägget om folk som blir upprörda för de lemlästade djuren. Jag var cool och oberörd av allt den dagen, men idag har jag gråtit över artikeln om Terrien Torsten. Inte lika fräck idag med andra ord, samtidigt som jag lipa blöta tårar över den ganska fulsöta jycken Torsten så passerade de mig oberört att över 60 personer saknas och antagligen är döda efter någon vattenkraft olycka i Sibirien. Jag lever inte som jag lär direkt. Idag kom det hem ett brev till mig och det var exakt som i sången" jag är ett brev som kommit fel och därför är jag ledsen". Brevet var micket lessen och jag skulle göra det enda rätta och lägga det rätt men jag la de i fel brevinkast igen. Snacka om att brevet aldrig kommer återhämta sig. I den trappuppgången luktade det smutsigt navelludd och rök.
På tala om rök vet jag att det finns en schimpans som heter Ai Ai, han hade rökt 10 cigaretter om dan i 16 år innan han fick hjälp att sluta röka.
Ovanan började under hans tid på cirkus, men kunde fortsätta i många år tack vare djurparksbesökare som gav honom tända cigaretter. Undra hur man hjälper en schimpans sluta röka? Nikotinplåster på den lena biten i stjärten och stöttande familj kanske? Det lättaste hade nog varit att inte ge han ciggareter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar