måndag 17 augusti 2009

naziområdet jag bor i

Jag har fått skäll idag för jag skakade ett täcke på balkongen. Man får tydligen inte göra det här på HSBs naziområde. Man ska gå ut och använda mattställningenm för partiklar flyger in i andra människors fönster. Ja de hade dom kanske rätt i, men dom tar inte hänsyn till att mina är oerhört fräscha partiklar. Jag fortsatte skaka täcket och sa att alla här inne har faktiskt astma, vilket är sant bortsett från att faktiskt ingen har det. Jaja det blir att skaka sängkläder efter 9 på kvällen då de flesta som bor här sussar. Då ska jag även gå och placera ludd i torktummlaren och sprida ut fågelfrö i rabatten, parkera på gården och placera kattbajs i sandlådan. Saker man inte får göra här. Men de fins många snälla här också. Dom är rasister men det är okey, man kan ju inte få allt. Har tänkt på lite grejs om kurragömma. Har alltid tyckt att de va en rolig lek och jag var faktiskt oslagbar på just den leken. Men så slog det mig att kanske det var för att faktiskt ingen ville hitta mig. Har dock inget minne att jag någon gång blivit kvar och alla gått hem eller så, men vad hemskt att bli det. Jag tänker på i skolan när man lekte och folk kom och gick lite, hur höll man rada på alla som var med i leken? Möjligheten finns ju att någon nån gång glömdes bort och man började på ny omgång eller gick och spelade långboll eller något i stället. Hoppas att det inte hände en bräcklig person som efter det kände sig värdelös och det sattes men för livet och sånna saker. Jag brukar föreslå köragömma här hemma och om Hess säger han går med på det kan jag vara pretty säker på att han inte kommer leta efter mig. Jag älskar dock att gömma mig och nu har jag utnyttjat alla gömställen hemma så måste nog införskaffa fler rum. Förstörde hans gaderob lite en dag också, jag satte mig i den där korglådan inutti och den brakade såklart ner. Halvsmart när man inte väger 25 kilo. Hunden är dock roligare att leka denna lek med. Han letar upp än på lukten. Vet inte om det är en komplimang. Men just den leken är ett intresse vi har gemensamt. Det är ett intresse mer en jag och Hess har.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad trevligt att du tycker om min blogg. Alltid trevligt. och vad roligt att man får ett ansikte till sina läsare, så man kan läsa om hur HSB behandlar dem haha =)

    Hoppas att allt är väl med dig

    SvaraRadera