måndag 10 augusti 2009

Här är jag i solhatt för sisådär 22 år sen. Vad gammal man låter när man säger så men faktum att jag är lite över 2 år på bilden så jag är ju icke så gammal. Iallafall så håller jag på att ta kort med min egna första kamera. Blev nog inte så lyckade kort alls, det motivet som var fokus för hela rullen var min docka. Den dockan var mig kär, bara en arm, grön på magen och alla fingrar och tår och sånt hade jag käkat upp på den. När tullmännen in till Israel ville genom söka den för kokain eller bombdeg så vägrade jag och blev ursinig. Jag och min syster gick runt tullen i stället. På bilden ovanför ska jag fota en kamelförare, det verkar inte gå så bra eller så är jag fullt konsentrerad på att ha alla inställningar rätt. Men så många inställningar kunde jag väll knappast ha på en kamera som säkert va från 70-talet. Undra vad mannen på bilden gör idag? Kanske har han pansionerat sig och fått barnbarn, eller så har han förlorat sin tå i en hissolycka? Sånt kan man ju inte veta riktigt. En annan person som har försvunnit från tapeten förutom kamelmannen är han Joakim Hilsson tror jag han hette. Han som sjung den fantastiskt välformulerade vacker utan spackel låten. Han kanske blev portad från att göra mer musik? Antagligen så blev han det. Eller så blev även han av med en tå i en hissolycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar