lördag 8 augusti 2009

En sjuklings tankar...

Mycket bilder på den här damphunden, men han gör sig på bild och ställer gärna upp. Här är från en dag i juni då jag var frisk och livet lekte och vi va och solade i bergen. Hundar kan dock inte bli solbrända, men grisar kan det. Det är det enda djuret förutom människan som ligger inne med den egenskapen. Jag sitter och trycker på en hög av kunskap, är en männsklig uppslagsbok kan man säga. Vistas man i samma rum som mig så kan man ta på den ångande kunskap som jag utsöndrar. Vilken tur att jag får dela med mig här till alla lite mindre vetandes homo sapiens. Om homo sapiens verkligen var homo så är det ju inte så konstigt att dom är utdöda som Joey så vackert utalade sig om. Han är rolig han. Och på tala om homo så lyssnade jag på Magnus Carlsson förut, jag får alltid dårligt samvete när jag tänker på han. Som om jag gick i samma klass för en massa år sen och då råmobbade honom eller något. Jag gick inte i samma klass och tror aldrig jag sagt något hatiskt om han, har aldrig pratat med honom. Fast jag såg på schlager festivalen med honom en gång, men då var jag bara snäll vad jag minns, så vet inte varför dessa känslor dyker upp när jag tänker på han. Den kvällen var förövrigt puckad. Han Andres Esteche, eller vad han heter var där och höll låda och klagade på alla bidrag. Ja, alla schlager låtar kan ju inte vara så exemplariska som Olé olé. Det händer icke så mycket i mitt körtelfeber liv, men idag har jag vart med om något utöver det vanliga som förgyllde min sjuka tillvaro. Jag tog en tur till OkQ8 med jycke och i keps för att köpa trocadero. Då där inne vid kassan så va det en somalisk kille som var kanske 16-17 år. Kanske inte så festligt tänker ni, men håll i hatten. Har ni någon gång hört en tonårssomalier prata exakt som Lasse Kronér. Ne just det! Killen hade till och med conversdojor på sig. Funderade ett tag på att fråga om jag fick spela in han, men kom på att jag behöver ju inte varje dag framstå som konstig och egensinnad. Jag nöjde mej med ett fint minne från OkQ8 en kväll i augusti i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar