söndag 16 augusti 2009

Till mitt barn

Här är han, barnet som jag tycker om. Här är han 10 minuter gammal och jag va där och stöttade och tog kort. När jag va som sjukast och inte fick hänga med honom så skrev jag en vacker dikt som även ska bli en sång. Kanske ska uppträda med den när han konfimerar sig eller något med en djup dans till? Kanske få han att skämmas. Fast han borde ju vara van vid konstigheter med de föräldrar som han tilldelades. Min syster är ett kapitel för sig. Ett bra kapitel alltså fast ett lite skummt och annorlunda sådant. Och mannen hon valde som sägs vara pappa åt grabben är normann. I alla fall så kommer dikten på rim här:


Du blev ett juli barn, men det är lugnt jag kommer bli van.
Det är bara det att du är den första i vår släckt, som i denna månad blivit kläckt.
Jag älskar dig din lilla person, om du finner det kul ska jag i framtiden ta med dig på massa zoon.
Du förgyller vår familj som är lite defekt, men du kan ju inte annat en bli perfekt.
Även om du inte blir perfekt, så är inte det hela världen jag kommer älska dig även o du joinar en sekt.
Men om du av din bastanta moster ett råd vill ha, gör helst inte det även vad du än tar dig an blir nog bra.
Du är den sötaste nyfödda jag sätt, och alla som känner mig vet att för att förtjäna den titeln av mig så är uttagningsprovet inte lätt. Jag såg bara toppen på ditt huvud studsa fram och tillbaka i en timma. Och jag lät för både din, mamma och pappas skull bli att svimma.
Jag tycker om dig mest av allt, och för att använda ett ord som är lite av tabu kommer du och jag ha as ballt.



Här ligger han och är några timmar old på världen. Ännu helt ovetandes om att de finns barn som svälter, krig och katter som folk dumpar efter sommaren.

Ett önskemål har jag dock på detta barn och det är att han inte blir en sån som petar och gräver sig i näsan hela tiden. Bita på naglarna, kissa på min soffa, pilla snopp i tid och otid är helt okey men ständigt näspet är oatraktivt på barn och såväl vuxna.
Om man petar sig ofta i näsan, då har man kanske "Rhinotillexomani". Det betyder i stort sett att man har ett stort behov av att peta sig i näsan. När man sitter i bilkö kan man se att många gör detta. Är det nått speciellt betende att ha i bil? Kanske skulle man lägga till automobil innan rhinotillexomani på det sättet att agera. Varför gör folk det? Speciellt gubbar med stora näsor, tror dom att man inte ser dom där dom sitter i sin volvo? Jag ser dom och mår dårligt och behöver ett glas vatten. Kanske därför jag inte är så förtjust i volvo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar