torsdag 6 augusti 2009

snart flyger jag

Liten humla som polinerar som jag fotade i juni. Så här i sjukdoms tider så tänker man ju massa på vad man ska göra när man blir frisk. Jag gör det iallafall och jag har storslagna planer.
Ett flygcertifikat för ultralätt flyg kan man ta på bara 20 flygtimmar. Hur fräckt vore inte det att ha på sin merit lista. Ultralätta flygplan är mindre än vanliga privatplan, men fullt flygbara för en pilot och en passagerare. Fördelarna är mycket låga driftkostnader och korta startsträckor och landningssträckor. Undra hur korta landningbanor man behöver? Kan man liksom glida ner och landa i någons trädgård. Storslagna entrer har dock aldrig varit min grej men man kan ju ändra sig. Styra ett flygplan alltså, det är grejer det då gäller det att han tungan rätt i mun som man säger.
Tungan är förövrigt den starkaste muskeln på människan om man ser till storleken då.
98 så blev världens starkaste man blev Magnus Samuelsson, han som var med och svängde sina lurviga i Let's Dance. Vem som har starkast tunga i Let's Dance är det dock ingen som vet riktigt. Förövrigt gör jag inte så mycket på dagarna, kanske skulle man ta och plöja igeom Bibeln. Jag har hört att katter aldrig omnäms där, inte ens i arken biten. Om det är sant kan mina farhågor bara besannas. Katter är onda och inga riktiga djur. Något som har placerats här på jorden av någon annan en Gud. Katter ger mig rysningar i vilket fall som hellst. Fast lite samma sak som med barn, om jag känner dom sedan länge och träffar dom ofta så är dom okey och kan få leva om dom vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar