måndag 17 augusti 2009

styckmord



Här har vi han igen. Han har badat och står och
kollar in båtar. Har ni hört om de där psykot i Lerum, han eller hon som stympar katter och hundar. Mördar dom helt enkelt och hänger upp dom utanför polisstationen och skickar brev hem till folk och säger att deras djur är döda. Ja, det är ju hemskt, och så klart blir folk över hela landet upprörda. Varför detta angagemang så fort det gäller djur? Finns ju hemskare saker. Visst dom vars djur som blivit vanhedrade är säkert ledsna och upprörda men resten av sveriges befolking behöver ju inte bry sig. Jag bryr mig inte så mycke i allfall, då tycker jag de är hemskare att folk mördar folk. En katt eller hund liksom, det är väll tur att han håller sig till det om han nu måste döda saker. Jag gillar alltså inte folk som mördar djur men debatterna går heta på internet som detta är det värsta som hänt i sverige. Det är det inte, men det är sjukt. Polisstationen blir nerringd av folk som är oroliga för sina små älsklingskatter eller hundar. Men släpp inte ut dom själva om ni är så oroliga då, hur svårt kan det vara. Det är ju liksom människan som har ansvar för dessa husdjur. Folk med djur är irreterande, nästan som folk med barn som tror att alla tycker dom är söta och vill sitta och bli pratad och dregglad på, på bussen. Samma sak med hundägare som tror att alla vill hälsa på deras fula hund. Det vill man inte. Han är snäll, är oftast en kommentar man får om man möter en lös hund. Jaha, de skiter väll jag i om han är snäll, jag vill ändå inte att han kommer fram och nosar med sin fuktiga nos på mig. Katt ägare är värre. Dom släpper ut sina äckliga katter och låter dom vara vind för våg. Som sagt katter är onda och sysslar med onda ting hela dagarna, sen kommer dom hem och spelar snälla och fina i kanten. Idag har jag nog vaknat på fel sida. Förlåt till alla djurägare, men ni är grymt jobbiga med era äckliga djur i allafall. Nu ska jag i väg på min självbehärskningskurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar