fredag 11 september 2009

Jag har digerdöden nackandes på axelen

En liten regnbågsbild tagen i augusti. Man kan säga att jag är en regnbåge med alla dess nyanser fast regnbågen saknar svart. Michael Jacksom är tydligen död. Ja, det var ju ett tag sen men många verkar fortfarande chockade. Jag blev inte det mista chockad. Va det seriöst någon som trodde att den mannen skulle leva till sköna 80? Dethade icke jag på min förväntningslista iallafall. Ni vet han Charlie Chaplin, jo just han kidnappades efter sin död. Kidnapparna grävde upp hans grav och begärde lösensumma för den. Nu är han dock tillbaka i graven. Ingjuten i ett block cement. Tänk om man skulle vara så eftertraktad att man var tvungen att cementera mej i graven. Förövrigt så har jag och en vän konctaterat att det är något speciellt med en man som står vid en cementblandare. Sicken makt han har över äns liv. Om han hade lust kunde han ju bara cementera fast än någonstanns. Otäcka tanke. Just nu på morgonkvisten ligger det e dimma över Partille, det är dagar som denna man ska gå ut och spana efter näcken. Fast om jag såg en naken man sitta i skräddarställning och spela stränginstrument vid säveån skulle jag nog mest tro att det var någon crackmissbrukare och inte fashineras över det övernaturlige. Kanske fashineras av något annat men hållt mig på avstånd. Idag har jag varit i ett rum med cirka 10 kilo råttbajs och städat ut det rummet. Så kanske jag drabbas av digerdöden, det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar