tisdag 15 september 2009

Somewhere over the rainbow

Ytterligare några regnbågsbilder som jag tog i slutet på augusti. Konstigt att inte regnbågen fashinerar mig mer. Man har ju lärt sig nån gång vad det är som sker, men det enda jag kommer ihåg är att de har med solljus och lite vätska att göra. Däremot så sägs de ju finnas en skatt vid regnbågens slut, men den flyttar sig ju hela tiden. Vad chockad man skulle bli om man äntligen lyckades hitta slutet på en regnbåge och där satt Ricky Martin på en glassmaskin. Ännu mer chockad och snopen hade jag blivit om det var allas vår Orup som stod där. Ja han kanske beträffas vara en skatt för någon men inte för mig. Gillar inte män i så taighty pants. Och på tala om regnbåge och Ricky Martin så har regnbågen fått en egen flagga, där de olika färgerna representerar mänsklighetens mångfald. Flaggan står för tolerans och medmänsklighet. Denna flagga har även blivit en gaysymbol. Och det är väll Ricky Martin också? Kanske han inte är gay, tror han fått tvillingar med en kvinna nyligen men en gaysymbol är han iallafall varför vet jag inte. Men den där skatten verkar inte dum, även om skatt är ett lite luddigt begrepp. Det kan ju tydligen vara allt från Orup till en hög med titan eller obegräsat med rysk kaviar. Undra vad man skulle valt? Kaviar gillar jag inte och titan i all dess ära men vad ska jag med en hög med det till. Sälja men det känns ju lite segt att äntligen hitta en skatt så kränger mand en det första man gör. Kanske att jag skulle köra på Orup ändå, det hade ju varit käckt att ta fram han då och då om man har 40-års fest eller kanske kräftskiva så kan han sjunga flickan ovanpå så är festen i hamn. Lite så tänker jag just nu...




1 kommentar:

  1. Måste kommentera att jag tycker att du har en suverän blogg! :D Keep up the good work!! Allt bra annars ?? Kram Nathali

    SvaraRadera