fredag 11 september 2009

Tänkte spinna vidare på min förväntningslista lite granna. Jag förväntar mig att min sambo/vän/mannen-i-mitt-liv-människa ska fria snart. Annars kanske jag gör slut och sätter ut en annons i estnisk tidning. Själva bröllopet har jag inte så häga förväntningar på och struntar ganska mycket i. Men jag vill vara gift med han och ej leva i synd mera eller något åt det hållet. Jag förväntar mig även att jag snart kommer vinna på lotto vilket jag spelat kanske sju gånger i mitt lustiga liv, men jag tror inte ni riktigt förstår vilka snygga siffer kombitioner jag väljer. Har dock lyckats få 2 rätt som mest, men jag är på god väg till milijonerna. I så fall skulle jag bjuda hela släckten och ett få antal vänner till antingen svalbard och gifta mig på en isplätt och sen käka räkor eller en resa till någon annanstanns och äta spett av något slag. Kankse av nåt nötkreatur, får se, inte riktigt bestämmt mig. Sen skulle jag köpa den där höskullen jag varit sugen på ett tag och självklart delat med mig till dom som alltid varit generösa mot mig. Det inkluderar bland annat MoP, sis, MoM, FoF, Moster annan familj och min konstapel. Han den där som inte friar skulle få välja en bil och sen bygga studio. Det är han värd trots allt. Mer på min förväntninglista är lasagnen jag ska göra nästa gång blir lika god som den förra. Hittar ju oftast på recepten i mitt överansträngda hövve. Men hoppas jag kommer i håg den. Det var en succe utan dess like i allafall. Det låter som om jag är en sån som bara tänker på giftemål, det är jag inte men för att reda ut det hela vill jag mest vara gift för då blir det svårare att göra slut. Massa juridik och så. Nej nu skojade jag lite grann eller inte man vet inte rikitgt. Men jag har tänkt att leva med min fetis i alla dar. Han kanske kan hitta något snyggare men inte lika festligt och trevligt. Kanske heter det förhoppningslista och inte förväntningslista. Förväntninglista kanske är mere i stil med jag förväntar mig att bli hembjuden till min familj på julafton. Eller kanske ska jag bara hoppas på det. Har lekt en mycket kul martyr lek i några veckor med in mamma nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar