onsdag 30 september 2009



Hur bra mår han på bilden? I regn och rusk och salta stänk. Jag tror han mår alldeles yppelrligt och slickar sig nöjt om hundläppen. Ramses vill äta upp alla brevbärare, men vem vill inte det?Häller man bara lite beaneissås över så skulle jag nog inte heller bangat en brevbärare med mos. Han äter upp nästan alla brev vi får. Räkningarna är goast tydligen. Käka på! Igår var jag och konstapel och gick och traskade på kyrkogåden i 2 timmar och kollade in gravar. Det är fint på den kyrkogården. Men vi fattade aldrig vad minneslunden låg. Jag har aldrig varit i en minneslund. Iallafall får anhöriga inte vara med när askan sprids ut för man ska då bli utspridd anonymt. Om jag spred ut Hessam eller nån av mina föräldrar eller någon annan som är lite viktigt för mig hade jag velat veta ungefär vart dom log och då skickat en spion dit på utspridningsdagen om minneslunden va alternativet. Iallafall vissa gravar är så otroligt fina och vissa är lite väl spejsade. Vi blev lite känsliga vid vissa, framför allt konstapel. Jag var mer hård. Jag sa även hej till några släktingar innan vi gick hem. Vi gick innan det blev mörkt. Både hund och barn som var med uppträdde vördnadsfullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar