torsdag 24 september 2009



Nu är det faktiskt höst. Jag har velat det sen sista veckan i juli, men har inte fått medhåll föräns nu. Jag gissar på att alla wannebe modebloggar handlar om stora mysiga stickade tröjor man ska ha. Vill bara berätta att man oftast inte använder dom. Så nu vet ni de. Förövrigt så har det flyttat in en fjäril till oss och han har bott här i en vecka nu. Ingen av oss har riktigt mage att slänga ut han i kylan så vi har lovat han att han ska få övervintra här. Francis Fjäril heter han, och jag jobbar nu för att Ramses inte ska lägga tassarna på han. Bokstavligt talat. Han äter fjärilar som han till lunch. Bokstavligt talat. En annan grej är det här utrycket bananas som har börjat användas av alla i tid och otid. Det låter helt konstlat när nån försöker kasta in det i en mening. Har lika roligt åt det varje gång någon försöker sig på detta. Om jag nån gång använder det så slå en slägga i hövvet på mig snälla. Fast jag fösöker också få in vissa ord i meningar ibland när jag pratar och vill impa lite. Men då kör jag mer med ord som flädfullt och obefogat och sånt. Jag lyckas oftast väldigt bra. Bättre än alla bananasfolk. som försöker genom att säga bananas vara lite bananas. Så slå en slägg i mitt huvud nu för nu sa jag de. Skrev det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar