tisdag 26 maj 2009

Nytt objektiv, Ny blogg

Har nu fått mitt nya objektiv AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm.



Är en lycklig människa just nu. Mitt gamla gick paj för ett tag sen helt utan anledning, så äntligen fick jag anledning att köpa mig ett nytt som jag har längtat efter gör länge. Nästan lika många dagar som finns på ett och ett halvt år.



Ska fota under min systers förlossning i juli. Ska bli sjukt kul att se hur det går, har en viss förmåga att svimma på sjukhus. Men har laddat med att kolla in sviniga förlossningar på YouTube, så nu är jag världsvan. Inte nog med att jag ska fota Rasmus som klämms ut mellan ett par slidväggar och försöka låta bli att svimma och ställa till med en sen ala Ross, så ska jag även hålla ett musikalmedley för syster så hon har nått annat att tänka på. Har övet på detta medley sen i Februari. I allafalll så ska de bli spännande att få va med och ta bilder på detta folk kallar ett livsögonblick. Hoppas bara att det tar ett ögonblick.



Välkomna till min blogg. Jag ska inte skriva så mycket som sagt mest lägga upp bilder som jag tagit, men eftersom jag känner bl.a mig själv så kan det hända att jag spårar iväg och skriver en hel del iallfall. Som i detta inlägg det va mest meningen att jag skulle skriva de två första radera.





Här är en annan bebis, som heter Leo och är halv skotte istället för halvnorrbagge som min Rasmus blir. Han har inte precis kommit ut,och jag var inte med då heller, utan fick ta kort en annan gång när han va cirka 100 dagar istället. Han är söt och jag gillar han fast han är ett barn. Han är en människa nämligen och jag har en kopplig till han och då gillar jag han. Annars är det inte många barn som jag ens tycker är söta. Mest jobbiga och lite äckliga.

3 kommentarer:

  1. Världens bästa objektiv. Grattis. Ta dock med dig ett vidvinkel på the förlossning. Zoom kan bli svårt i trånga utrymmen.

    SvaraRadera
  2. tack.. jag ölskar det,trånga utrymmen..där va du lite vitsig. va det meningen?

    SvaraRadera