onsdag 27 maj 2009

Han





Han heter Hessam. Han är duktig på saker och inte duktig på saker. En bild från 07, han sitter som vanligt framför datorn och spelar gitarr.Snygg är han! Han är duktig på gitarr, han är sjukt duktig på att sjunga. Nästan allt med musik är han bra på. Nån dag kommer han kunna försörja sig på musiken och då har jag täkt att glida med. En gång när jag var i Spanien gjorde han en låt till mig.Då grät jag lite. Egentligen tycker jag sånt är löjligt. Skriva låtar och sånt. Men den var inte löjlig. Han är duktig min iraniehårdrockar man. Önskar ibland att jag va som han.




Här är HAN i Thailand i början på förra året. Älskar att resa, vi har roligt. Roligare en någon annan har. Jag vill till Kuba, han vill till alla ställen som jag inte vill. Men jag får alltid bestämma för han är snällare än mig. Cool bild va? Surin Beach. När vi åkte till Thailand hade ingen av oss varit där.Vi bestämmde oss för att inte lyssna på någon om vart vi skulle. För är det något de sveska folket har åsikter om så är det Thailand. Även de 5 % som aldrig varit där har åsikter. Vi hamnade i Patong. Mitt i smeten. Ful äcklig strand, små stackars horor vart man en såg, och feta fula europeiska gubbar som tror dom är bättre än andra överallt. Men vi fick det bra iallfall. Med Bullstaxi kom vi precis dit vi ville.



Tro det eller ej men han är även rätt så händig. När vi renoverade vår lägenhet förra året överraskade han rejält och gjorde det fint till mig. (Fast pappa gjorde mest). Alltså är han bra på mycket. Jag brukar inte vara snäll så här offentligt, så det här är något nytt. Han gör världens goaste mat och är snäll mot dom han tycker om. Jag får nästan alltid som jag vill vad det än gäller. Men sen är han grymt tråkig ibland. Inte alls lika rolig som mig. Han uppskattar inte mina nattliga shower, han suger på att städa och han är värdelös på att överraska med presenter. Men de posetiva överväger helt klart det negativa för han har inte en enda ond cell i den bastanta kroppen mot mig. Aldrig har han varit dum mot mig. Det är bara jag som är dum och slåss på han armar. Det är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar