fredag 29 maj 2009

La Grave



Samma härliga La Meije, lite olika väder.Detta berg är det första man ser när man vaknar.Jag har det bra tänk att Jessica Karlssons första syn blir Runar på morgonen.


Här är jag i bland i en liten liten håla i Frankrike. Byn är liten och gammal, men alldeles alldeles underbar. Jag va här första gången för kanske 15 år sen, sen har det blivit några gånger. Bodde där några månader för 3 år sen. Fast nästan exakt samma dag jag åkte blev jag blixtkär i Hessam från ingenstanns. Men han kom och hälsade på mig. Här går livet sin stilla gång.Eller man åker bräda hela dagen och då är det action. Ett helt berg att använda. Bara offfpist åkning. Max 2 åk per dag pallar jag av. Sen efter man har åkt för dagen. Då går livet sin stilla gång, för det finns knappt något att göra. Jo kanske då trampa i hundskit, försöka att inte dö i en lavin eller kolla på bergsgetter. Fransmännen fördriver tiden med Hasch eller liknande både i liften, bilen och ja precis överallt dom är.Men jag älskar detta stället. Blir lessen om jag inte får åka varje år.

Byn som ligger brevid den som vi brukar bo i. Blandningen av bönder och skiBumbers är festlig.

Söta gamla stenhus april-08

En härlig dag på berget april-08

Jag är mycket trött men lite glad och aktiverad mars-06
Härliga berg, jag trivs som kamelen på zoo



1 kommentar:

  1. Lena: Om jag var rikare och hade pengar på hög, skulle jag helt klart investera i ett hus här. Det vore balsam för själen. Tur att jag inte visste om flödet av hasch när jag skickade mina unga döttrar hit...

    SvaraRadera