fredag 29 maj 2009

Delfinsex

Här är en bild jag tog i Egypten för några år sen. Jag och Hessam hade grymt tur och fick simma med dessa fräsiga djur ute i Rödahavet. Delfinerna har lika stora hjärnor som oss homo sapiens har. Lite kul att tänka på. Därför är det möjligt, säger forskare att vi nån gång kommer kunna "prata" med dessa varelser. Delfinerna har redan lärt sig att förstå oss människor. Det är därför dom ler och skrattar åt oss hela tiden, när vi står där som dumma fån. Det va en härlig grej iallafall att få komma nära dessa djur och leka lite. Bilden blev ändå rätt okey, för tuff som jag är eller iallafall ger sken av så darra jag som en kanin i en lejongropp.
Sen har jag även lärt mig att förutom människan så är delfinen det enda däggdjur som har sex för nöjes skull. Vadå för nöjes skull? Snacka att dom andra fiskarna och skaldjuren i havet snackar skit om delfinerna då om dom håller på att ha massa nöjessex i varje stor våg som kommer eller om dom hittar någon bekväm koralll att luta sig mot. Blyga lär dom ju inte vara för havet kryllar ju av liv som kan titta på och fördömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar