måndag 16 november 2009


Vadå har E-type slutat göra musik eller? Inte för att det va en dag försent han börjar ju sakta men säkert bege sig mot 50 sträcket. Ett ganska otippat par är dock E-type och Filippa Reinfeldt. Dock va som bara 15 och 13 år när det begav sig men enligt en säker källa till mig så va dom upp över öronen förälskade. Två moderat själar vinner varandras moderata hjärtan. Lite vackert kan man tycka, men det är det inte. Undra om Fredik har problem med det och ständigt tjatar om E-type så fort han gör något. Jämför sig själv och sina matkunsakaper tex. -Vadå gillade du inte mina järpar. Gjorde E-type bättre än mig? Vadå älskar du han fortfarande? Jag tror inte det men det hade varit kul. Men som man säger: En naken man är inte rädd för ficktjuvar. Igår passade jag mitt barnbarn. Han är inte mitt barnbarn men systerson låter lite invecklat. Iallfall så behöver ja inte vara så pedagogisk ännu, men när den dagen kommer då kan alla känna sig lugna.
Försök inte klättra så mycket på bokhyllan. Du kommer antagligen ramla ner och dö, för att sedan hamna på en plats där ett gäng andra elaka ungar kommer att slå dig med en dammsugarslang när Herren inte ser på. Eller:
Bit inte i den elektriska sladden, det finns en eld inuti som kommer att spränga dina tänder. Du kommer aldrig mer att kunna tugga papper eller hundbajs igen.
i´m all set kan man säga. Har bra pedagogik för alla tillfällen.

1 kommentar:

  1. Sitter här och njuter av ditt bloggarkiv. Det är februarisurt ute men det hjälper upp humöret att läsa dina texter - skit samma om de inte är nya. Sluta bara inte skriva, du som verkligen kan. Gillar din humor och dina skarpa kommentarer om stort och smått.

    SvaraRadera