söndag 8 november 2009

Jag och Karolos

Karolos Papoulias och mig. Vad kan man tänkas att vi har gemensamt. Jo, vår födelsedag. Nästa år ska vi ha ett gemensamt kalas med greklands alla celibriter. Då fyller han 81 och jag 25. 106 år tillsammans. 106 år. Det är så längesedan som IFK bildades. Och den där Bebben Johansson som vart så viktig för våra randiga goa kamrater under 50 och 60 talet, han varvades till Blåvitt från Sävedalens IF. Sävedalens IF är det laget som nästan alla jag kände som ung spelade i. Och Bebbens fru heter Solveig och hon har namsdag samma dag som jag och Karolos fyller år. Så om ni hängde med den röda tråden nu så förstår ni säkert att både Bebben och frugan Solveig kommer närvara på 106 års kalaset nästa år. Även hon den där Angelina Jolie fyller år samma dag, men hon kan inte komma men hennes man Brad kommer tydligen gärna. För er lite mindre bildade människor som inte vet vem Karolos Papoulias är, så kan jag berätta för er att det är Greklands president. Enda lilla kruxet är att i Grekland firas namnsdagen oftast mer än födelsedagen. Därför kanske Solveig blir mest firad denna dag. Iallafall av Karolos. Jaja det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar