torsdag 28 januari 2010



Nu är det jul igen. Nej det är det inte. Det är januari och alla är vinterbleka. Idag fyller Per Oscarsson 83 år. En mogen man. En mogen ålder. När jag blir tant önskar jag att jag kommer prata som han. Folk kommer bli vettskrämda och jag kommer trivas. Per fick någon gång på 60-talet scenskräck och började föda upp kycklingar istället. Det hade inte jag gjort i allafall. Jag hade antagligen jobbat extra som krokimodell. Man behöver inte äns vara snygg. Bara naken, det klarar ju alla tänker jag. En annan grej jag tänkt mycke på den senaste veckan p.g.a åldersnojan är att eftersom jag kommer lite grann från mammas ägg och lite grann från pappas snabbaste spermie så är jag väldigt gammal. I allafall hälften av mig. Eftersom ägget då redan va bildat när mamma föddes så får man plussa på ca 28 år. och eftersom det bara är hälften av min dnamassa eller va det är som kommer från mamma så delar jag dom 28 åren på hälften och får då 14 år. Alltså är jag egentligen 39 år kan man säga. Det va ju inte så kul att komma på de helt plötsligt. Men så kan man ju inte tänka, men när man låter nagellacket på tårna torka så gör jag de.
Ekorren på bilden, ja han heter Eva. Han hälsar ett rungande grattis till Per i allfall. Det är en av mina bästa gnagarbilder. Det är också en av min enda gnagarbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar